Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

EMARKETINGOWO.PL

Szczecin

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Budowa profesjonalnej strony www – od czego zacząć

Autor: EMARKETINGOWO.PL, publikacja: 2014-08-14

Cel jaki przyświeca osobie zlecającej budowę strony www jest zwykle taki sam: moja strona musi być lepsza od konkurencji i przynosić nowych klientów. Reszta? To zadanie firmy, której taka praca zostanie zlecona.

Zadanie agencji z pozoru jest proste. Wystarczy spełnić tylko 4 warunki profesjonalnej strony www:

  1. Strona ma odpowiadać na potrzeby użytkowników w tym m.in. podobać się odwiedzającym – grafika, zdjęcia, menu, layout; Zdjęcie nr 1
  2. Ma ich Zachęcać do kontaktu z nami; Zdjęcie nr 2
  3. Dobrze żeby była przyjazna dla Google – potencjalni klienci na stronie www;

  4. No i żeby była Responsywna, czyli dopasowywała swoją szerokość do wyświetlania w urządzeniach mobilnych. Zdjęcie nr 3

Planując zlecenie wykonania strony www zewnętrznej i zaufanej firmie wystarczy tak na prawdę, skopiować te 4 cechy i wkleić je do swojego zapytania razem z resztą wytycznych.

Jeżeli chcielibyśmy lepiej zrozumieć, o co w tym wszystkim chodzi warto posłużyć się konkretnymi przykładami:

Ad.1 Strona zoptymalizowana pod użytkownika (koncepcja bodowy stron www: User Centered Design)

Przykład: Na naszej stronie zajmującej się projektowaniem ogrodów i utrzymaniem zieleni pojawia się potencjalny klient. Zainteresowany jest zleceniem skoszenia trawników i zasadzeniem nowych roślin. Pierwsze co zrobi to kliknie na ofertę i poszuka nazwy odpowiedniej usługi. Jeżeli w menu nie pojawią się odpowiednie elementy prawdopodobnie nie będzie zainteresowany czytaniem długiego opisu naszej całej oferty w którym, w 16 akapicie dokładnie opisaliśmy usługi, których szukał.

Ad.2 Zoptymalizowana pod konwersję (zamiana odwiedzających w leady sprzedażowe lub finalnych klientów)

Przykład: Zadaniem profesjonalnych stron www jest generowanie sprzedaży oraz dostarczanie lead-ów sprzedażowych (potencjalnych klientów).

Jeżeli mamy dobrze zaprojektowane menu (element UCD) i potencjalny klient znajdzie interesujące go usługi zawartość strony www powinna go przekonać do kontaktu z nami. Pomocny będzie w tym przypadku wyraźnie widoczny na wszystkich podstronach numer telefonu i np. sekcja zawierająca opinie naszych zadowolonych klientów.

Ad.3 Zoptymalizowana pod wyszukiwarkę Google.pl (97% wyszukiwań w Polsce odbywa się przez Google)

Przykład: Strona www bez odwiedzających to „sklep zbudowany z dużym wysiłkiem, ale otworzony na przedmieściach, którego nikt nie zauważa”.

Najprostszym do pozyskania źródłem ruchu na stronie www jest wyszukiwarka internetowa. Nasza strona nie znajdzie się tam jednak przez przypadek…. Musimy się o to postarać.

Pomocne będzie zgłoszenie witryny do Google’a, Automatycznie generowana mapa witryny czy odpowiednio wypełnione części strony www, które widzą jedynie roboty google. Dobra agencja budująca profesjonalne strony www wie o tym i pomaga swoim klientom w pozyskiwaniu ruchu.

Ad.4 Responsywna - zoptymalizowana pod urządzenia mobilne

– poprawne wyświetlanie w urządzeniach takich jak desktop, laptop, smartfon czy tablet – 39% użytkowników Internetu korzysta z urządzeń mobilnych.

Przykład: Osoba, która trafiła na naszą stronę dzięki np. Google.pl, znajduje informacje których poszukiwała (A: strona zbudowana zgodnie z zasadami: User Centered Design) i dokonuje pierwszego kontaktu (B: strona zoptymalizowana pod konwersję) często nie podejmuje swojej decyzji zakupowej spontanicznie.

Po porównaniu kilku ofert planuje zwrócić się do nas z prośbą o uszczegółowienie naszej oferty. Na naszą stronę próbuje się dostać ze swojego telefonu komórkowego. Jeżeli nasza strona nie wczyta się poprawnie (zbyt długi czas lub szerokość strony niedopasowana do urządzeń mobilnych) kontakt może zostać przerwany, a z pozyskanego klienta ucieszymy konkurencję.

Po co mi to wszystko?

Biznes w Internecie nie różni się wiele od biznesu w tzw. realu. Zbudowana strona przypomina stacjonarnie działający sklep, który bez napływu nowych potencjalnych klientów (strona zoptymalizowana pod Google) oraz dobrze urządzonego wnętrza (optymalizacja pod użytkownika urządzenia mobilne) oraz przekonujących do zakupu elementów (optymalizacja konwersji) nie będzie generował sprzedaży i zadowolenia swoich właścicieli.

Ile to kosztuje?

Koszt budowy profesjonalnych stron www spełniających powyższe kryteria zaczyna się zwykle od 2 500 zł. Jest to koszt ponoszony jednorazowo za wykonaną usługę. W ramach umowy można często otrzymać dodatkowe korzyści takie jak kupony na reklamę internetową czy usługi dodatkowe takie jak pomoc prawna dla strony www czy usługa Google Moja Firma.

Bezpłatne i zarazem profesjonalne strony www niestety nie istnieją. Żeby otrzymać usługę pozwalającą na skuteczne pozyskiwanie nowych klientów (strona www) musimy zainwestować własne środki lub własny czas potrzebny na naukę technologii.



Opracowano:
Mgr inż. Jakub Skowroński
eMARKETINGOWO.PL

Strony internetowe - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 18 477 Specjalistów od Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych: